Un singur sit web al unui muzeu poate
reprezenta diferite comunități. Acestea pot fi grupate în două
tipuri.
Acele comunități formate de utilizatori
ai sitului, și comunitatea, rețeaua de proiecte și conținut
online referitor la colecții.
Fiți atenți la definiția
termenului „utilizator” din Ghidul calității in situri web culturale
( un utilizator este un profesionist sau neprofesionist, specialist sau amator,
care, întâmplător sau cu un scop precis, ocazional sau sistematic
folosește aplicația web culturală. Nevoile utilizatorului pot fi
extrem de diferite, în funcție de profilul cultural, aspirațiile de
dezvoltare culturală și chiar curiozitate momentană).
În cazul muzeelor categoriile de utilizatori
se împart în:
Conținuturi și servicii specifice
vor trebui create pentru aceste categorii, ca și diverse metode de
interacțiune, cum ar fi:
Poate fi util să fie create
comunități între diferite muzee, care să grupeze materiale
dispersate geografic, dar care au o temă comună (de ex.
lucrările unui anumit pictor, găzduite în mai multe muzee).