Orizonturi revoluţionare pentru cultura românească de Mihai Vasiliu 23 August 1944: reflectarea dramaturgică de Florin Constantiniu Puterea adevărului de Bogdan Irava Festivalul Naţional „Cîntarea României” - minunat cadru de valorificare a talentelor din rîndul poporului de Dana Cristescu Text clasic şi viziune regizorală în stagiunea actuală de Miruna Runcan Galeria tipologică a lui Costache Babii de Ermil Rădulescu Răstălmăcindu-i pe clasici de Julieta Ţintea Ambiţie şi realizare de Sanda Diaconescu Confesiuni de creaţie: Grigore Gonţa regizorul spectacolului „Regele Ioan” de Shakespeare la Teatrul de Comedie de Magdalena Boiangiu Confesiuni de creaţie: Ilie Gheorghe în Sile din „Mobilă şi durere” de Teodor Mazilu la Teatrul Naţional din Craiova de Mihaela Burda Ancheta noastră: Libertate şi rigoare în traducerile destinate scenei (Răspund: Andrei Bantaş, Nora Iuga, Leon D. Leviţchi, Irina Mavrodin, Valeriu Moisescu, Dan Munteanu, Ştefan Radof) de Liana Cojocaru Tinerii - viitorul teatrului românesc. Stagiunea 1988 la „Casandra” de Irina Coroiu Tinerii - viitorul teatrului românesc. Stagiunea 1988 la Institutul de Teatru din Tîrgu Mureş de Zeno Fodor Reporter în viaţa teatrală de Mihai Tatulici Dramaturgi români contemporani de la A la Z: Radu Iftimovici de Adriana Popescu „Dincolo de noi” (piesă în trei acte) de Constantin Voivozeanu Din memoriile Fonsiei Dorsay de Corina Şuteu Cronica literaturii dramatice: Texte autocefale şi texte cu aureolă de împrumut (II) de Paul Tutungiu Cronica dramatică: Primatul teatralităţii („Mult zgomot pentru nimic” de William Shakespeare la Teatrul Municipal din Ploieşti) de Victor Parhon De la text la regie: „Regele Lear” de William Shakespeare la Teatrul Giuleşti. Spectacolul ca oficiere a mitului de Constantin Radu-Maria De la text la regie: „Regele Lear” de William Shakespeare la Teatrul Giuleşti. Respectul pentru valorile clasice - condiţie a modernităţii de Ion Zamfirescu De la text la regie: „Regele Lear” de William Shakespeare la Teatrul Giuleşti. Îndrăzneala de a fi modern cu subtilitate de Bogdan Popescu De la text la regie: „Regele Lear” de William Shakespeare la Teatrul Giuleşti. O veritabilă ridicare de probleme de Ioan Cristescu Cronica interpretării actoriceşti: Victor Rebengiuc în „A treia ţeapă” de Marin Sorescu la Teatrul „Bulandra”) de Carmen Firan Cronica scenografică: Spaţiu Shakespeare de Paul Cornel Chitic Pas la pas prin teatre: O lecţie optimistă („Micul infern” de Mircea Ştefănescu - Teatrul Naţional din Cluj-Napoca) de Mircea Ghiţulescu Pas la pas prin teatre: Nici măcar un zîmbet („Ciudatul rol al întîmplării” de Ion Băieşu - Teatrul Dramatic din Baia Mare) de Mircea Em. Morariu Pas la pas prin teatre: O dramă convertită în baladă („Balada unei iubiri” (Năpasta) de I. L. Caragiale - Teatrul de Stat din Oradea - secţia maghiară) de Margareta Bărbuţă Pas la pas prin teatre: Cu detaşare despre nevoia de tandreţe („O femeie drăguţă cu o floare şi ferestre spre nord” de Eduard Radzinski - Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoşani) de Carmen Mihalache Popa Cenaclul de dramaturgie: „Al treilea martor” de Sorin Holban de Ştefan Dimitriu Poşta literaturii dramatice de Paul Tutungiu